February 12, 2010

Macam-macam ada...

Hari ini sudah masuk hari yg ke 33 berpantang, terlalu pantas masa berlalu hinggakan baru ku sedari sudah lama tidak update blog ini..sebenarnya bukan tk cukup masa, tapi malas pulak rasanya nak bukak laptop..byk perkara yg berlaku sebenarnya sampai tk tertulis sudah...tk pe lah, nanti bila ada mood boleh lah tulis..

Perkara yg berlaku dr saat bersalin twin hingga hari ini sebenarnya macam2 ada..tentang menghadapi detik2 bersalin, menjalani tempoh berpantang, menjaga anak twin, dan yg terbaru adalah cabaran mempunyai BIBIK!!!

Secara ringkasnya, menghadapi detik2 bersalin adalah satu perkara yg menakutkan,nak tak nak kena hadapi jugak..menahan sakit contraction adalah sesuatu yg tk rela ditanggung..tapi apa2pun kali ini alhamdulillah, semuanya berjalan lancar sekali, kesakitan pun tidak terasa sgt dan tidak seteruk melahirkan Nazim dulu..bayangkanlah dalam masa 30 minit shj selesai melahirkan baby twin..syukur alhamdulillah..insyaAllah, kalau rajin boleh citer lagi.


Tempoh berpantang kali ini tidak ada bezanya dgn yg sebelum ini. Dr segi makanan, tidak ada masalah, boleh makan lauk org pantang. Dr segi kesihatan, alhamdulillah sihat, one week baby duduk kat wad, so byk masa rehatkan diri dulu sebelum baby balik.

Menjaga anak twin...hmmmm..sesuatu yg di luar jangkaan..apa yg berlaku adalah tidak berlaku serentak tapi berturutan..letih nyer..bayangkanlah bila sorang dah henti nangis, baru jer nak rilex, sorang lagi akan continue nangis...so itulah...

Cabaran mempunyai bibik adalah isu yg begitu tidak menarik utk diceritakan. Bukannya best pun ada bibik, tp kerna terpaksa ambik lah jugak bibik nih..harap2 tk perlu lama ada bibik, cukuplah dalam tempoh masa yg singkat shj, bila keadaan dah stabil, akan ku poskan bibik ini ke tempat asal nya...pulangkan...!

Orait.

2 comments:

Unknown said...

Akhirnya update jugak blog. napa tak letak gambar twins? ita ada tengok sekeping gambar twins yg Hanis letak kat facebook. Anyway, bersabarlah dalam berpantang ni. Insya'Allah dipermudahkan kemudian hari. bab bibik tu, no comment.. ita pun tak tahan masa ada bibik dulu.. naik darah dibuatnya.. itu yg hantar balik tu. Sekarang ni semua ke taska, tak susah hati macam dulu lagi..huhu..

norman212 said...

hehe..baru dpt mood utk update blog..gambar twin..coming soon..byk sgt smpai tk tau nk publish yg mana.
Bab berpantang, ok ler, tk der masalah, first and second week memang pantang habis, makan lauk ikan haruan dgn sayur sawi jer, tp skrg dh week 33, so dah start makan mkn lain ler..
Hmmm..bab bibik nih..memang betul la ita, rasa cm sakit jantung pun ada, ni baru masuk minggu ke 2, so cm ner tu nk bertahan 2 thn..ohh tidaks...rasanya dh tk lmbt, dh nk pos dh nih...